50 visuele content statistieken voor 2020 die je moet weten

3 min leestijd
16 oktober 2020

Wij gingen voor jou op zoek naar de harde cijfers over inbound marketing, content marketing, social media en online gedrag. Het is verbazingwekkend hoe snel dingen kunnen veranderen in slechts twee jaar tijd. 2020 heeft een groot aantal verrassende statistieken!

 

Wat kunnen we verwachten?

Dit jaar staat in het teken van visuele content. Sociale platforms zoals Facebook, Instagram en Twitter zetten hier massaal op in. Tegelijkertijd blijft video ook groeien als krachtige tool voor merken die met hun lezers willen communiceren. Virtual reality (VR) krijgt ook steeds meer voet aan de grond als marketingtool voor bedrijven.

In dit artikel hebben we 50 interessante visuele content statistieken uit de grote rapportages gehaald. Doe er je voordeel mee!

Welke impact heeft visuele content op bereik, betrokkenheid en sales? Lees (en bekijk!) het in de onderstaande lijst. Klik op een van de hoofdstukken in het onderstaande lijstje om direct naar dat hoofdstuk te springen.

Als je op de volgende categorieën klikt spring je direct naar dat hoofdstuk.

 

 

Algemene Visuele Content Statistieken

  • 70% van de bedrijven investeert in content marketing, waar visuele content marketing strategie onder valt. (Hubspot)
  • Video is de meest gebruikte vorm van media in content marketing. (Hubspot)
  • 25% van de marketeers investeert in content marketing. (Hubspot)

1 Video-type-investering-visual-content-statistieken-2020_740x555
 
  • Marketeers spenderen de meeste tijd aan het creëren van content voor Facebook en hun eigen bedrijfswebsite. (Hubspot)
  • 32% van de marketeers zegt dat afbeeldingen de belangrijkste vorm van content zijn voor hun bedrijf. Blog artikelen staan met 27% op nummer twee. (Social Media Examiner)
  • 80% van de marketeers gebruiken visuele middelen voor hun social media marketing. Video is hierbij met 63% de blogs (60%) voorbijgestreefd. (Social Media Examiner)
  • Wanneer mensen informatie horen dan onthouden zij daar drie dagen later nog slechts 10% van. Is er echter een relevante afbeelding toegevoegd aan diezelfde tekst dan onthoudt men daar drie dagen later wel 65% van. (Brain Rules)
  • Van de B2C marketeers zegt 11% meer dan van de B2B marketeers dat visuele content de meest belangrijke content van dit moment is. (Social Media Examiner)
 

 

Video marketing statistieken

  • Mobiel video gebruik is in slechts twee jaar tijd gegroeid naar dagelijks 10 miljoen vertoningen. (Kleiner Perkins)
  • Cisco (multinational en verkoper van netwerkapparatuur) voorspelt dat het wereldwijde internetverkeer van video’s 82% gaat zijn van al het internetverkeer van consumenten in 2021. (Cisco)
  • 70% van alle YouTube kijkers kijken naar video’s die hen helpt met een probleem dat ze ondervinden bij hun hobby, studie of werk. (Think With Google)
  • Wereldwijd is YouTube met 83% de belangrijkste bron van video content. Gevolgd door Facebook met 67%. (Hubspot)
  • Het streamen van video is in de afgelopen jaren hard gestegen. Het grootste live-streaming platform Twitch zag een stijging in dagelijks gestreamde uren van 13 miljoen tussen 2012 en 2017. (Kleiner Perkins)
  • Uit een enquête van Hubspot bleek dat 54% van de consumenten meer video willen zien van de merken en bedrijven waar zij fan van zijn. (Hubspot)

2 Soort-content-visual-content-statistieken-2020_740x416
 
 

 

Opkomende Trends in Visuele Marketing

  • eMarketer voorspelde dat VR gebruik in de United States in 2019 door 42,9 miljoen mensen gebruikt zou worden, waarbij 68,7 miljoen mensen VR dagelijks zouden gebruiken. (eMarketer)
  • Zeven op de tien media planners willen Augmented Reality gebruiken in de toekomst. (Vibrant Media)
  • 25% van de Virtual Reality gebruikers geloven dat VR een krachtige tool is voor merken en marketeers. (GlobalWebIndex)
  • 64% van de consumenten zegt dat Virtual Reality het meeste potentie heeft in gamen, terwijl 52% ook denkt dat er potentieel zit voor film en tv. (GlobalWebIndex)
  • In 2018 gebruikte 35% van de marketeers live video. (Social Media Examiner)
  • Live video op Facebook heeft een betrokkenheid percentage van 4,3% tegenover 2,2% van video’s die niet live zijn. (Telescope)
  • 90% van alle video’s op Twitter wordt afgespeeld op mobiele telefoons. (Hubspot)
  • 55% van het totaal aan video consumptie duurt 20 minuten of langer.
  • 85% van alle volwassenen gebruikt meerdere apparaten tegelijkertijd om content op te consumeren. (Think With Google)
  • Volgens de Amerikaanse detailhandelaar Lowes werd de content van how-to video’s in VR 36% beter onthouden dan de video’s die bekeken werden op Youtube. (Hubspot)
  • 82% van de respondenten op een enquête uit 2018 verwacht dat de ontwikkeling van Augmented Reality zich gaat richten op smartphone toepassingen. (Perkins Coie)
  • Gamen, educatie en gezondheid zijn de top drie industrieën waarin verwacht wordt dat ze het meest in Virtual Reality gaan investeren om te kunnen groeien. (Perkins Coie)

 

3 Investeringen-VR-AR-visual-content-statistieken-2020_740x900
 
 
 

 

Infographic statistieken voor Visuele Content Marketeers

  • Infographics staan op nummer 4 als het meest gebruikte type voor content marketing. (Op nummer 1 staan video’s) (Hubspot)
  • Het gebruik van infographics door B2B marketeers is in de afgelopen vier jaar gegroeid met 65%. (Content Marketing Institute)
  • Mensen volgen aanwijzingen met tekst en illustraties 323% beter dan wanneer zij enkel tekstuele aanwijzingen krijgen. (Springer)

 

4 Afbeeldingen-helpen-onthouden-visual-content-statistieken-2020_740x416
 
 
 
 

Social Media statistieken voor Visuele Content Marketeers

  • In een algemene enquête gehouden onder 250 consumenten in de U.S. gaf 70% aan dat zij Facebook
  • Stories vaker bekeken dan Instagram of Snapchat Stories. (Hubspot)
  • Bedrijven op Instagram krijgen door het gebruik van Instagram Stories tot 37% meer impressies op hun content. (Social Bakers)
  • Instagram heeft de helft van de gebruikers van Facebook, maar de meerderheid van zijn gebruikers zijn jongvolwassenen van onder de 34. (Hubspot)
  • Tegen het einde van 2020 zal het aandeel van Instagram in de totale advertentie-inkomsten van
  • Facebook naar verwachting met 30% gegroeid zijn. (Recode)
  • Van de Instagram Story formats waar mensen de meeste voorkeur aan geven zegt 35% dat zij de voorkeur geven aan korte Stories met een verhalende boodschap, gevolgd door interactieve Stories met quizzen en polls. (Hubspot)

 

5 Instagram-stories-type-voorkeur-visual-content-statistieken-2020_740x555
 
  • 85% van de Facebook en Instagram gebruikers kijken video’s zonder het geluid. (Digiday)
  • In een poll onder 300 consumenten zegt 56% “soms” social media Stories te kijken met het geluid aan, terwijl 29% zeg “altijd” Stories te kijken met geluid. (Hubspot)
  • 72% van de tieners gebruikt Instagram en 69% gebruikt Snapchat. Beiden zijn met meer dan 20% gestegen sinds 2015. (Pew Research)
  • Tweets met afbeeldingen worden 150% vaker geretweet dan tweets zonder afbeeldingen.(Buffer)

 

6 Twitter-meer-retweets-afbeeldingen-visual-content-statistieken-2020_740x416
 
  • In een analyse van 1 miljoen artikelen ontdekte BuzzSumo dat artikelen met een afbeelding om de 75-100 woorden dubbel zoveel geshared werden dan artikelen met minder afbeeldingen. (BuzzSumo)
  • Facebook posts met afbeeldingen hebben 2,3x meer betrokkenheid dan posts zonder afbeeldingen. (BuzzSumo)

 

1 Video-type-investering-visual-content-statistieken-2020_740x555
 
  • Dagelijks zijn er 500 miljoen Instagram gebruikers actief. (Instagram Business)
    In 2017 keken meer dan 500 miljoen Facebook gebruikers dagelijks naar video’s op datzelfde platform. (Forbes)
  • Eind 2018 meldde 52% van de marketeers dat hun organische bereik op Facebook het afgelopen jaar was afgenomen. (Examinator voor sociale media)
  • 92% van de video’s op Facebook zijn direct op het platform geupload (en dus geen re-direct vanYoutube of een ander videoplatform). (Quintly)
    In 2018 had Snapchat 187 miljoen dagelijkse gebruikers, nu zijn dat er 229 miljoen. (Bloomberg)
    B2C marketeers zijn 8% meer geïnteresseerd in meer over Pinterest als visueel platform te leren dan B2B marketeers. (Pew Research)
    Shopify gebruikers die een doorverwijzing kregen via Pinterest spenderen gemiddeld $80 meer dan gebruikers die doorverwezen werden via Facebook. (Jeff Bullas)

 

8 Pinterest-feitjes-visual-content-statistieken-2020_740x416
 
  • Van alle Pins zijn 80% re-pins, terwijl van de tweets slechts 1,4% geretweet wordt. (Jeff Bullas)
  • YouTube bereikt tijdens prime-time kijktijd meer 18+ers dan welk kabel-tv-netwerk dan ook. (Think With Google)
  • De helft van alle Youtube subscribers met een leeftijd van 18 t/m 34 jaar schuift alle andere bezigheden opzij om een nieuwe video te kunnen kijken van hun favoriete Youtube kanaal. (Think With Google)

Dit zijn de 50 visuele content statistieken die je echt moet weten in 2020. Wil je meer weten over visuele content of heb je een specifieke vraag? Mail ons, wij helpen en adviseren je gratis en voor niets!

Vrijblijvend advies

 

Tags