Concept, creatie en productie
Door de maatregelen van de coronacrisis hebben veel (lokale) ondernemers voor een lange tijd geen tot weinig werk gehad. Dit geldt ook voor onze stad. Om iedereen ervan bewust te maken hebben wij samen met Vlaardingse ondernemers het concept 'Koop vooral, eerst lokaal' bedacht.
"Het is gewoon fantastisch om jezelf in zo'n film te zien! Ontzettend bedankt voor deze actie!"
In samenwerking met de Gemeente Vlaardingen, Vlaardingen Partners, IKV, het detailhandelsplatform en het Ondernemersfonds Vlaardingen hebben wij dit concept tot stand gebracht. De coronacrisis heeft ons allemaal geraakt, daarom was het belangrijk dat we de handen ineen sloegen. Door allemaal bij te dragen aan de kosten konden we de grote algemene boodschap aan de man krijgen met een prachtig resultaat. We hebben uiteindelijk binnen één week ruim 300.000 weergaven gegenereerd en meer dan 70.000 Vlaardingers bereikt. In totaal zijn er 135.000 acties online op de campagnes geweest die bestaan uit het delen van de campagne tot het achterlaten van een reactie of like. De betrokkenheid zorgde voor een enorm organisch bereik waardoor er geen gigantisch advertentiebudget nodig was.
Ook een lokale campagne of samenwerken met partners?