Strategie, concept, creatie en productie
De nieuwe MVNO van Vodafone genaamd 50+ Mobiel vroeg ons om het merk te positioneren tussen de telecomgiganten in Nederland. Als introductiecampagne hebben we een aantal TV-commercials bedacht en ontwikkeld. Hiervoor hebben we Harry Piekema terug in de reclamewereld gehaald na het beëindigen van de samenwerking met Albert Heijn 8 jaar geleden.
Uit onderzoek van STER bleek dat de 50+ Mobiel TVC’s bovengemiddeld leuk werden bevonden.
Het merk 50+ Mobiel richt zich op de grootste niche in Nederland, namelijk de 50-plussers. Goed voor 40% van de markt. Uit onderzoeken bleek dat deze doelgroep veel waarde hecht aan oude producten in een nieuw jasje. Service, Gemak en Voordeel werden de drie pijlers van onze communicatie en positionering. Harry Piekema ging voor de rol van ‘Handige Harry’ in zijn Piaggio Ape op reis om deze drie pijlers van 50+ Mobiel wereldkundig te maken. Met alle gevolgen van dien.