Guerilla, communicatieconcept, promotiecampagne en visuele identiteit
De Gemeente Vlaardingen vroeg ons om het 2e uur gratis parkeren in de garages van de binnenstad te promoten. Wij bedachten het 'Op z'n Kop' concept. Een lekker lenig concept wat makkelijk door te trekken is in allerlei andere campagnes voor de binnenstad van Vlaardingen.
Ons oorspronkelijke idee was om een aantal sloop auto's op de hotspots in de binnenstad op z'n kop te zetten, met daarop de boodschap 'Parkeren op zijn kop, 2e uur gratis', uit veiligheids overwegingen is dit idee helaas gesneuveld.
Het campagne logo vormt een 1-2tje met de typografisch vormgegeven promotieboodschap '2e uur GRATIS parkeren'. Te samen een zeer krachtig campagnebeeld! Vanaf de ringweg tot aan de binnenstad word je al geconfronteerd met het campagne beeld, driehoeks borden, sandwichborden en bordjes op elke parkeermeter. Er zijn zelfs verkeersborden 30 graden gekanteld met het campagnebeeld om extra aandacht te trekken. Verder zijn er flyers bedacht in de vorm van een uitrijkaart. De wethouder van Vlaardingen is zelfs gestrikt om neppe bekeuringen tussen de ruitenwisser te stoppen met daarop het bericht: 'Wist u dat u het 2e uur gratis kan parkeren in de garages?'.
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen doen?