Klantcase – social campagne 50+mobiel

Social campagne 50+mobiel met Harry Piekema breekt records

Opdracht

WIE

50+Mobiel – Een mobiele telecomprovider die schep geprijsde sim only abonnementen aan consumenten aanbiedt.

WAT 

Verhogen van de omzet en verlagen van de Customer Acquisition Cost

HOE

Middels meer warme traffic op de website die geïnteresseerd zijn in het merk.

De uitdaging

Meer warmere verkeert betekent hogere frequentie, meer bereik in de brandinglaag. Meer budget naar de brandinglaag resultaat vaak eerst in een stijging van de acquisitiekosten per nieuwe klant. Een tegenstrijdige aanpak als je op korte termijn aan beide kanten resultaten wenst te zien 

Onze aanpak

Om de Customer Acquisition Cost (CAC) te verlagen en toch meer volume en brand awareness te creëren hebben een serie video commercials bedacht en geproduceerd. De campagne haak was inspelen op stijgende inflatie en het maken van bizare vergelijkingen tussen hedendaagse producten die je koopt zonder al te veel na te denken en het afsluiten van een mobiele abonnement. Deze bizare vergelijkingen gemaakt door Harry Piekema, het gezicht van het merk 50+mobiel. Zoals altijd was hij knullig en i.c.m met de bizare vergelijkingen zorgde dat voor grappige situaties. 

De doelgroep kon deze videos erg waarderen en begonnen spontaan daarop te reageren en elkaar in te taggen. Dit zorgde voor een halvering van onze CPM kosten. Daardoor konden we binnen het zelfde budget 2x meer mensen bereiken. 

Klant over de te behalen doelen

Genereren van kwalitatieve leads

Doormiddel van twee activaties zijn er 30 kwalitatieve leads gegenereerd. 10% meer als als verwacht.

Versterken merk autoriteit

Impact en indruk maken door een over de top stand neer te zetten, dat is el gelukt tussen alle rollup bannersjes van de concurenten, iedereen had het over de Gateway stand.

Propositie tussen de oren krijgen van de doelgroep

'Gateway, de raceauto onder de douane software" met andere worden, wij zijn de snelste.

Resultaten beursactivatie

Beurs was qua resultaat een grote succes, daarnaast was de impact van de beursstand op de beursvloer perfect. Iedereen wist die direct wie Gateway was, en dat ze rete snel zijn met hun Software. 

105

Leads op beide
activaties

30

Kawalitatieve
leads

31,5%

Conversie

Klaar om uw beursstand naar de next level te tillen?

Copyright© 2020 Home of the Brave.
Alle rechten voorbehouden.

Interesse in een afspraak?

Laat je gegevens achter, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op!